Regeneracja, naprawa koła pasowego wału korbowego

Regeneracja, naprawa koła pasowego wału korbowego

Cena: 390.00 PLN
/szt.

Dołącz do grona specjalistów

Jesteś fachowcem, specjalitą i chcesz otrzymywać zlecenia na usługi.
Zarejestruj się na zlecenioamt.pl, nie trać czasu na przygotowywanie ofert.
MY ZROBIMY TO ZA CIEBIE

Opinie

Co wchodzi w zakres usługi

Regeneracji, naprawy koła pasowego wału korbowego


Koło pasowe wału korbowego przekazuje z silnika za pomocą paska wielorowkowego moment obrotowy na wiele podzespołów współpracujących z jednostką napędową lub innymi układami. Przede wszystkim napędza: alternator, pompę cieczy chłodzącej, sprężarkę układu klimatyzacji, a także pompę wspomagania układu kierowniczego. Poza przeniesieniem momentu obrotowego koło pasowe wału korbowego ma jeszcze jedno istotne zadanie do wykonania - jest nim niwelowanie naprężeń skrętnych i wibracji przenoszonych z wału korbowego silnika.
Rolę tą pełni w kole pasowym tłumik drgań skrętnych, którego najbardziej narażonym na zużycie elementem jest elastyczna masa (guma lub polimer).
Wymiana koła pasowego wału korbowego wywołana uszkodzeniem lub zużyciem tłumika drgań skrętnych na nowe w wielu wypadkach jest rozwiązaniem stosunkowo drogim, dlatego rozwiązaniem którego koszt będzie o wiele niższy jest regeneracja koła pasowego wału korbowego.
Sprowadza się ona do rozdzielenia zewnętrznego pierścienia od wewnętrznej piasty, następnie z obu części usuwamy resztki elastycznej masy, czyścimy je poprzez szkiełkowanie lub śrutowanie, jeśli tego wymaga stan również szlifujemy. Po czym nanosimy ochronną powłokę antykorozyjną i dalej pomiędzy dwa elementy wprasowujemy przy pomocy prasy hydraulicznej specjalnie przygotowaną tuleję z masę elastyczną (gumę lub polimer).
W zregenerowanym kole pasowym wykonujemy pomiar bicia osiowego i czołowego które nie powinno przekroczyć ± 0,25 mm, a na zakończenie całość wyważamy.


Czego nie obejmuje wykonanie usługi usługi

Czas pracy koła pasowego wału korbowego jest określany na około 120 tysięcy kilometrów i jest zależny od sposobu eksploatacji, warunków użytkowania czy wad materiałowych. Przy okazji ewentualnej wymiany koła pasowego wału korbowego zaleca się wymianę paska wielorowkowego .


Informacje zawarte w tym opisie mają wyłącznie charakter orientacyjny i mogą się różnić u poszczególnych wykonawców.
Zalecamy zatem, zawsze przeczytanie instrukcji producenta.
logo
Loading...

Dodaj zapytanie o cenę

logo
Loading...